lørdag 27. februar 2010

Calorimetryer

Jeg har på bestilling strikket to Calorimetry'er. Dette er de mest praktiske pannebåndene jeg har vært borte i. De er supre for dem som har langt hår da det smaler bak i nakken. Også perfekt for dem med små hoder da pannebåndet kan justeres etter hodet det skal brukes på. Det holdes sammen av en knapp i nakken, og på grunn av at man strikker midtpartiet bredere enn sidene (og derfor snur og lager hull i arbeidet) blir det flere hull til knappen i passende avstand.

Jeg fant oppskriften på knitty Oppskriften er på engelsk. Her er den oversatt til norsk av LindaN

Mine to er strikket i Sisugarn og jeg har lagt opp 130 masker på p.nr. 3.5. Det var den pinnen jeg hadde som var ledig. Jeg syns de passer perfekt for en voksen.

2 kommentarer:

Lemi sa...

hei! tusen takk for tipset ang mummiglassene.. dessverre fantes di ikke lengre på lager.. ;(

koselig blogg, ska kike meg litt rundt her inne ;)

Hilde C. sa...

Etter anbefalingen din så spørs det om ikke Calorimetryer må på to-to lista mi :-)