onsdag 15. september 2010

Noe ferdigstilles mens andre ting frogges

Frøkna som Jonas hadde i førsteklasse fikk baby i juni. Jonas og jeg har strikket et Nøstebarnsteppe i babyull på tykke pinner som hun fikk i gave sammen med dette kortet vi også samarbeidet om. Det å strikke et slikt teppe sammen med et barn som ikke kan strikke, gikk overraskende greit. Til å begynne med måtte jeg holde mine hender over hans, men etterhvert klarte han å strikke selv år jeg satt ved side av og overvåket.


Hobbyboden er det flere damer som har startet på en Stjernejakke fra Sandnes. De fleste ser ut til å strikke denne i Alfa på pinner 7. Tykke pinner og en varm jakke fristet meg så mye at jeg satte i gang. Jeg strikket i mange timer fordelt på to netter og fikk da ferdig en bole og mesteparten av  det ene ermet. Men til tross for at strikkefastheten er holdt så blir ikke jakka noe pen! Jeg syns den er for slaskete i formen og ermene er alt for vide etter min smak. Jeg hadde tenkt å bruke den under annet tøy, men det er vanskelig når det er så vide ermer. Ergo frogger jeg denne, dvs at jeg rekker den opp, og jeg har lagt opp færre masker på tynnere pinner. Nå håper jeg at denne blir passe... Fargen er mørk brun, men bildet er tatt på kvelden og med sterk blitz.

3 kommentarer:

Snuppesnella sa...

Ååååå for et nyyydelig teppe !

Du skriver at det er strikket i Babyull. Er det Dale sitt babyull ?
Pinne nr. 5-6 ?

Unknown sa...

Hei, og takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min. Kirken er Tørberget kirke. Ble skikkelig overrasket da jeg leste din kommentar, men jeg skjønner jo at du også må ha tilknytting til stedet.
Jeg er først og oppvokst i tørberget, men det er mange år siden jeg bodde der. men mine foreldre bor der jo fortsatt så det hender jeg er der oppe.

Hadde vært morsomt å hørt mer fra deg, hvilken tilknyting du har.

Aldeles nydelige katter du har... :O) Jeg er også en katteelsker, og min eldste katt ligner veldig på din hannkatt. Samme pelsen og amme ansiktet..., og nesten samme sittestillingen!

ha en fin søndag!

BellaDonna sa...

Nydelig teppe ,og kortet er utrolig vakkert. Kattene er skikkelig flotte, riktig morsom sittestilling på Lazar :)))