fredag 3. august 2012

Et sjal til Jane


Jane startet på et "Alle Mors sjal" for noen måneder siden og fortalte meg at hun ikke var helt sikker på om hun hadde fått det til, og at hun ikke var så fornøyd med starten på sjalet. Jane er min største inspirasjonskilde, og jeg bruker henne også aktivt når det er noe jeg er usikker på. Det å hekle et sjal til henne er jo overhodet ikke noe bryderi, så jeg var rask ute med å si at jeg selvfølgelig kan hekle det for henne.

Jeg håper at sjalet kan varme Jane i mange, mange år fremover. Jeg pyntet hjørnet nærmest hjertet med en liten charms hvor det står "Made with love". Og det er akkurat det sjalet er; laget med kjærlighet.


Mønster: Alle Mors sjal med egendesignet bølgekant
Garn: Tynn Alpakka fra Du store Alpakka
Heklekroknr: 4,5
Vekt: 143 gram

6 kommentarer:

ANNEPÅLANDET sa...

Det var fint!! Jeg har lett etter oppskriften på nettet, men fant ingen ting. Hvor kommer oppskriften fra - eller har du laget den selv? Det ligner litt på et sjal jeg lagde for et par år siden, men dette var finere.
Ha en fin helg!

Elisabeth Solum sa...

Så flott sjal, og så søtt med det hjertet! :) Så bloggen din først i kveld. Den skal jeg se nærmere på. :)
Ha en god kveld! :)
Klem Lisa

Skautrollet sa...

Dette var et kjempefint sjal. Jeg liker godt både og hekle og å bruke heklasjal. Men oppskriften? Hvor finner jeg den?

Skautrollet sa...

Tusen takk for beskrivelsen på sjalet. Har bare et spørsmål; hekler du staven i staven fra forrige omgang og ikke i luftmaskebuen?
Gleder meg til å prøve :)

Jenny sa...

Jättefin sjal! Kan man möjligtvis få mönstret?
Hälsningar
Jenny Enåkander, Sverige

enakander@gmail.com

Petunia sa...

Hei igjen!
Kommenteret et tidligere innlegg på bloggen din om dette flotte sjalet og spurte der om du kan tispe meg om hvor jeg kan få tak i oppskriften på det. Leser at du har egenkomponert noe på det også og lurer på om du deler oppskriften med meg? (Er helt dummies på hekling, men et sted må man begynne og du beskrev dette som et enkelt sjal å hekle) Jeg liker egentlig ikke å be om oppskrift, men om du vil bytte mot en annen oppskrift, for eksempel på tovete vinnisser?