torsdag 21. mars 2013

Babyteppe til ei lita jente

For godt over ett år siden heklet jeg mange lapper til et babyteppe. Jeg gjorde mange forsøk på å få sydd de sammen, men siden jeg er over gjennomsnittet pirkete så ga jeg til slutt opp. Mer enn en gang har tanken om å kaste hele teppet streifet meg, men det har overlevd mang en rydding.

Så fikk familien et lite tilskudd og jeg dro frem lappene igjen og ba om hjelp på Hobbyboden. Og der var det ei som hadde linket til en måte å hekle dem sammen på som selv heklenoviser som meg behersker!

Det har tatt overraskende mange timer å montere teppet. Etter at alle lappene var montert, gjensto det en kant rundt hele teppet med fastmasker. Det ble et fryktelig tamt teppe, så jeg rakk opp det jeg hadde startet på av kant og heklet heller en blondekant. Det løftet hele teppet syns jeg. Nå gjenstår det bare å feste de siste trådene, vaske det og så blokke det i fasong. Så er det klart til å overrekkes det nye familiemedlemmet. Se så fint det blir!


4 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelig teppe. Likte fargekonbinasjonen veldig godt. Tror nok det kommer til å bli mye brukt :)

LisaM sa...

Ååååå så fint Lisbeth!
Nydelige farger!!!

Jeg vil ønske deg en riktig god påske☺
Håper vi kan treffes om ikke altfor lenge!
Klem

Snuppesnella sa...

Åååå det var fint ! Heklekanten var lekker !
Forstår du er en som ikke gir opp, finner alltid
en utvei.
God påske !

LivM sa...

Aldeles nydelig teppe! Dette kan du være stolt av!