onsdag 11. januar 2012

Alt for stort sjal



Noen ganger fungerer ikke ting så bra i praksis. Dette sjalet er et godt eksempel på det. Jeg drømte om et deilig og mykt trekantsjal som jeg kunne svøpe meg inn i. Dette ble heklet, men da det var ferdig minus trådfestingen forsto jeg at dette sjalet rett og slett er for stort for meg.

Da vi gikk inn i 2012 brukte jeg sjalet på en fest hos noen venner og der byttet jeg bort sjalet mot barnevakt! Jeg syns det var et godt sjal og jeg vet at det får et godt hjem hos ei som er høyere enn meg og som derfor passer sjalet bedre enn meg.

Fakta:
Mønster: Dette sjalet lærte jeg å hekle da jeg gikk på Velferdsstudiet på Høyskolen i Oslo. Der møtte jeg verdens beste Hege og hun jugde på seg at hun hadde heklet det sjalet hun da bar selv. Den hvite løgnen har vi ledd mye av i etterkant og hun fikk jobben med å lære meg å hekle slike sjal.
Garn: Tynn Alpakka fra Du store alpakka, i en nydelig blågrønn farge. Fargen er håpløs å ta bilde av vinterstid.
Vekt: 168 gram

5 kommentarer:

lena sa...

For stort?!:) Jeg pleier å ha problemer emd at de blir for små jeg ;) Fint var det ivertfall, og heldig er hun som fikk det - nydelig farge!

gyldenkron sa...

Nydelig sjal, og i det garnet, så håper jeg du fikk deg mer enn en barnevakt ;) Ikke kjekt når ting ikke blir som planlagt, men dette ordna seg jo bra.

LisaM sa...

Kjekt bytte da Lisbeth☺
Men kjempefint sjal altså!
Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min :klem:

Hunnipunni sa...

Trodde ikke sjal kunne bli for store jeg :) Elsker STORE sjal. Det så veldig flott ut, og alltid kjekt når ting ordner seg så flere blir fornøyd.
Du har virkelig vært aktiv på begynnelse av nyåret. Så masse flott som du har ferdigstilt !!!
Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min !! Jeg håper jeg snart er tilbake for fullt igjen.
Klem fra meg

Janne sa...

Elsker store sjal jeg også. Kjempefint :o)