onsdag 4. januar 2012

Oransje gladsokker

Disse sokkene fant jeg nederst i en pose med uferdige prosjekter. De har nok ligget et par år, og jeg hadde bare foten igjen. Både skaftet og forsterket hel var strikket og etter litt tenking fant jeg ut at det er lettere å strikke de ferdige enn å rekke dem opp.

Strikket i On-line 6 tråders garn på pinne 3.5. Jeg anbefaler 3.25 til dette garnet for ellers blir de litt slaskete. Strikkefastheten min har endret seg så det ne litt strammere på det jeg strikket nå.

Mønster: 2 rette, 2 vrange og med forsterket hel på rettsiden.
Garn: On-line 6 tråders i oransje med innslag av hvitt, brun-lilla og limegrønt.
Vekt: 81 gram
Størrelse: 39/40 med ekstra langt skaft. Perfekt til gummistøvler!

3 kommentarer:

Wenche/chawo sa...

Flotte sokker og herlig lue i innlegget under

Janne sa...

Så masse fine sokker du har strikket. Liker godt gladsokkene dine, godt du ble ferdig med de til slutt ;)

wia sa...

En god følelse med hver ufo som blir ferdig.