fredag 7. desember 2012

Ullsett i Smart


Jeg fikk bestilling på et strikkesett (ullbukse og ullgenser) som skal til ei lita jente i Sverige. Klart at man må sørge for at jenta som er halvt norsk får seg Mariusgenser! Jeg valgte rundfelling for da slipper man klumper under ermene og det er ikke noe minus at den er raskere å montere også.

Mønster: Både buksemønsteret og gensermønsteret er fra Sandnesgarn. Buksemønsteret er et gratismønster.
Størrelse: 2-4 år
Garn: Smart fra Sandnesgarn
Pinnenr.: 3 og 3,5
Vekt genser: 241 gram
Vekt bukse: 211 gram

Siden jeg er usikker på om mottaker er var for ull eller ikke, strikket jeg en løs hals i Drops Baby merino. Vekten på denne er 47 gram og jeg brukte oppskriften som ståri Nøstebarnsboka. Jeg tror jeg la til litt flere masker, men prinsippet er det samme.

3 kommentarer:

Stinemorღ sa...

Så fint sett!
Marius må hun ha ja :) - det er klart!
God helg!

Lisbeth sa...

For et nydelig sett! Heldig er hun som får dette :o)
Ønsker deg en riktig god helg :o)

frøken ij sa...

Flott sett! :)

Jeg vil tror det gikk lettere med denne genseren enn med den under.. men mareritt mariusen ser i hvertfall fin ut på bildet, og som du sier; da trenger du ikke være redd for å bruke den.

Ha en fin torsdag! :)