fredag 3. februar 2012

Jeansblå Molly



Jeg har blitt så glad i Mollylua mi at jeg ville strikke en til. Jeg er veldig glad i Tynn Alpakka fra DSA og noen nøster fulgte meg hjem fra shopping i Moss i helgen. Det er rart med det; når man reiser på jentetur så MÅ man liksom innom en garnbutikk eller to. At disse befinner seg i hhv Moss og Fredrikstad er ingen hindring når det bare er en liten svipptur innom. At det ikke ble en "liten svipptur" innom er en annen historie.

Mønster: Molly
Garn: Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka, i en nydelig jeansblå farge
Pinnenr: 3,5 på vrangborden og 4,5 på resten av lua.
Vekt: 81 gram
Endringer: Joda, det har jeg gjort, men jeg har ikke skrevet de ned. Jeg startet fellingen etter 5 fletter + 2 omganger og tok det litt på gefühlen etter det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den er så fin den hua. Eg kan egentleg ikkje forstå at eg ikkje har strikka den enno?

Nydeleg farge du har valt! :)

(kjenner til det med garnbutikker, ja..hehe..)

Felisi sa...

Fin Molly! Jeg likte den også godt, både å strikke og å ha på. Bortsett fra at jeg ikke bruker lue da ;)