torsdag 12. januar 2012

Molly


Jeg har sett Mollylua på Ravelry flere ganger, men aldri falt for den. Det er pga bildet og pga at jeg har så dårlig fantasi at jeg ikke klarer å se hvordan noe spraglete brunt(?) blir i feks grått eller naturhvitt. Så da hopper jeg galant videre på leting etter en lue som jeg liker ved å se på bilder. Det var før jeg så den lua som Jane har strikket! Den er lekker den!   

Det er litt flaut å kopiere hva andre gjør slavisk. Man føler seg skikkelig som en stalker når man gjør det og man blir etterhvert paranoid redd for hva dette mennesket måtte tro om en. Men hva skal man gjøre da når man blir kjent med en superkoselig jente som tryller frem de lekreste ting på løpende bånd og man faller pladask for disse tingene som trylles frem? Man kan jo selvfølgelig la være å strikke dem, men det fungerer ikke for meg så da har jeg nok en gang blitt inspirert av Jane. Jeg må si til mitt forsvar at jeg har brukt et helt annet garn enn henne og også en annen farge, så det er ikke ren kopiering. (Og jeg må si at jeg liker hennes bedre enn min uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvorfor).

Mønster: Molly
Garn: Lima
Vekt: 76 gram
Pinnenr: 3 og 3,5
Modereringer: Jeg gjorde noen endringer på fletta på toppen. Som vanlig har jeg strikket lua etter hodet mitt. Jeg la opp slik oppskriften sier, men så datt jeg litt av hvor mange repeteringer jeg skulle ha. Jeg endte opp med 5 hele fletter over 16 masker og 2 fletter over 12 masker.

11 kommentarer:

Janne sa...

Kjempefin lue. Er så imonert over alle de fine teknikene folk kan rundt om. Må vist se og få lært meg de jeg også :)

Anonym sa...

Den ble skikkelig fin.

Liv-Toril sa...

Var ikke meningen å være anomym ;)

wims sa...

Knalfin lue. Bare elsker det mønsteret. Jeg digger min molly lue og gir bort til alle jeg ser ;O)

Unknown sa...

Kjempefin lue. Er en av luene jeg vil prøve meg på i 2012 :-)

Solfrid sa...

Lua er kjempefin. Virkelig et flott mønster.

Solfrid sa...

Lua er kjempefin. Virkelig et flott mønster.

Anonym sa...

Flott lue =)

Jane sa...

Søte, søte Lisbeth. Jeg liker å bli stalket jeg, så bare stalk i vei :D Jeg synes det er kjempekoselig at du liker det jeg lager, og det er jo bare hyggelig at du vil lage maken :)
Og som du vet, så får jeg også masse inspirasjon fra deg :)
Gleder meg til å se deg i helga, ha en god fredag imens :) Kleeeem.

Felisi sa...

Flott Molly! Holder på med henne jeg også, skal begynne med felling nå...

Fine sokker også, du er flink du som får festet tråder ;)

popsinune sa...

Så lekker denne ble!

Jeg har litt Lima liggende og dette kunne jo absolutt være en finfin løsning. Kunne tilogmed kanskje passet sammen med et par Bellavotter (med samme fletten bare).