mandag 16. januar 2012

Mobilvotten er ferdig



Jeg er veldig stolt av at jeg kan skrive 1-0 til meg over mønsterstrikking. Å strikke mønster på større prosjekter som feks Mariusgensere eller Setedalskofter er ikke noe problem. Men når det blir små prosjekter som deks Selbuvotter da sliter jeg. Fingrene er i veien, mønsteret blir ikke pent og hvordan var det nå man snurret denne tråden igjen da. På store prosjekter har man god plass til fingrene og strikkingen går på automatikk. Når jeg kommer på små prosjekter så slår denne automatikken seg brått av.

Mobilen min har endelig fått en vott så den ikke skal fryse når jeg tar den med ut. Smart-telefoner er følsomme for kulde og da er det kjekk med litt ull.

Mønster: Rauma 82-1266
Garn: Smartgarn i svart og oransje
Pinner: 3 til vrangborden og 3.5 til resten
Vekt: 24 gram
Jeg mangler å sette inn en tråd i hullkanten på vrangborden


Mønster: Jeg tok utgangspunkt i Mariusmønsteret og strikket deler av det
Garn: Smartgarn, rester
Pinner: 3 på kanten inni, 3.5 på resten
Vekt: 20 gram

5 kommentarer:

sissel sa...

Kjempeflott, og det var som jeg sa inne på boden - nå har det løst seg og du kommer til å strikke masse med selbustrikk (mønsterstrikk)

Hege sa...

Så flott vott og iPod holder :)

Jane sa...

kjempefine!! Fikk lyst på oransje og svarte votter jeg nå :) Kjempefin fargekombinasjon!
Også Mariusen da, du vet jo meg og Marius :D

Janne sa...

Kjempeflotte mobil/ipodvott du har strikket. Må prøve det jeg også til både mobilen min og ipoden min :o)

Kort og Søm sa...

Kjempe fine!! :O)