tirsdag 10. januar 2012

Ny yndlingslue?


Jeg har ei lue som jeg er veldig glad i, nemlig den brune og rosa i dette innlegget. Siden jeg fikk meg ny jakke før jul matcher ikke den brune lua den nye jakka mi. Dette har resultert i at jeg har strikket meg to andre grå luer, men denne lua blir jeg ikke fortrolig med så den skal få en ny eier.

Jeg skjønte raskt at om jeg skal bli fornøyd så må jeg strikke ei ny yndlingslue. Samtidig vet jeg at det å få et like godt forhold til den lua som jeg har til yndlingslua er et sjansespill. Jeg brukte den lua som utgangspunkt da jeg strikket den nye lua, men de er ikke like.

Mønster: Mitt eget, strikket etter eget hode. Lua skal vaskes og behandles i tørketrommel i håp om at den krymper litt og at den blir myk og lodden.
Garn: Lima fra Garnstudio i to ulike gråfarger
Garnmengde: Jeg brukte et helt nøste av det mørkeste grå og en rest av det lyseste grå
Pinnenr: 3 og 3,5
Vekt: 67 gram

6 kommentarer:

lena sa...

Fin lue!
Tusen takk for kommentar i bloggen min:) Setter alltid pris på litt hjelp! Ha en fin dag:)

LivM sa...

Lua ble i hvert fall flott.
Ja oppskriftene i heftene med votter er veldig merkelige synes jeg. De røde og hvite som jeg har strikket bør du prøve deg på , for de passer fint en smal damehånd.Jeg strikket dem i Pt5 og pinner 3 mm. Lykke til!

Kort og Søm sa...

Det var en fin lue! :O)

Ja,nå har jeg prøvd de nye akryl blokkene, og så langt elsker jeg de jeg også :O)
Mye bedre enn de tunge jeg har fra før av!

Unknown sa...

Fiin. Spennende å se hvordan den blir etter vask .-)

Anonym sa...

Den lua så deilig ut.

Anonym sa...

Superfin lue.