fredag 13. januar 2012

Flere calorimetryer


Jeg har en del  Online sokkegarn som er flerfarget, og jeg var nysgjerrig på hvordan det ene nøstet ville oppføre seg i en Calorimetry.
På den minste (den som ligger) la jeg opp 100 masker på pinne nr 3. Den passer nok en 4-6 åring. På den største la jeg opp 120 masker på pinne nr 3 og den passer en voksen.

Liten: Online garn, 100 masker, pinne 3. Vekt: 18 gram
Stor: Online garn, 120 masker, pinne 3. Vekt:  25 gram

Jeg har også ferdigstilt en Calorimetry i Smartgarn. Den manglet å få festet 2 tråder og få sydd i en knapp.


Smartgarn, 120 masker, pinne 3,5. Vekt: 33 gram

6 kommentarer:

LilleAsk sa...

Så fine calorimetryer. Disse er jo så fine å ha.
Ha en fin helg!

Gry Lillebo sa...

Så fine de var. Det var et godt tips å bruke online garn. Har noe liggende og tror jeg skal prøve meg på en slik i helga jeg og:-) takk for fin inspirasjon, hilsen Gry

sissel sa...

Calorimetry er ett veldig kjekt plagg - elsker det, og nå har du minnet meg på at jeg burde ha strikket opp noen igjen og hatt liggende.
Ble veldig fint i online garnet.
Ha ei fin helg.

Marieki sa...

De var knallfine! :D
Tusen takk for garntips på bloggen min! Perfect skal jeg absolutt sjekke ut :D

Kerstin sa...

Enda en dag med flotte ting fra deg :) Kjempefine ble de. Jeg vil gjerne være med på strikketreff - bare det ikke er for mye annet som skjer her hjemme. Vi kan snakkes litt nærmere :) Det er ikke skummelt da?
Klem

siwi sa...

Ja disse er kjekke og ha på lur. Bruker selv også når jeg går på tur jeg! Fin måte og bli kvitt restegarn på også!!!